Навчання грамоти (письмо)
Дата:
05.02.2016 Клас: 1
Тема. Письмо рядкової букви «я»
Мета: удосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів, збагачувати
словниковий запас дітей, вчити учнів аналізувати написане, перевіряти, виправляти
помилки, зіставляти кількість звуків та букв у словах, складати речення за
схемою; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, уміння аналізувати
структуру букви, порівнювати її з іншими; вимагати від дітей охайності під час
письма та дотримання норм каліграфічного письма, виховувати повагу до усної
народної творчості, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: картки з літерами, робочий зошит, фішки для звукового аналізу слів.
ХІД УРОКУ
I.
Організаційний момент
II.
Актуалізація опорних знань учнів
1.
Бесіда за матеріалом уроку читання
— З якою буквою ознайомилися
на уроці читання?
— Які звуки вона позначає на
письмі?
— У ролі чого вона може
виступати?
2.
Повторення скоромовки, вивченої на уроці читання
Яблука на
ярмарок в ящику везла, Яблука на ярмарку швидко продала.
3.
Звуковий аналіз слова ярмарок
4.
Повторення відомості про звукові значення букви я в українській мові
1) Буква я на початку слова позначає два звуки [йа].
2) Буква я після голосного позначає два звуки [йа].
III.
Повідомлення теми та завдань уроку
— На цьому уроці письма ми навчимося писати букву я, а також склади і слова
з нею.
IV.
Вивчення нового матеріалу
1.
Демонстрування та порівняння друкованої літери з відповідною їй писаною, з
раніше вивченими літерами
2.
Повторення гігієнічних правил письма
• Правила сидіння за партою.
• Розміщення зошита на парті.
• Як тримати ручку під час письма.
3.
Показ і пояснення вчителем написання букви на дошці
— Пишемо під
рахунок і-раз-і, два-і. Пальчикова гімнастика
4.
«Письмо» зворотнім кінцем ручки на парті
V. Робота
в зошиті
1. Письмо
елементів букви по пунктирах зразка
2. Письмо
рядка літери самостійно
3. Гра
— Складіть нові слова, використовуючи перший склад кожного слова.
1) Яма, лини, народ. (Ялина)
2) Коло, море, рама. (Комора)
— У якому зі слів треба писати букву я?
Алгоритм
написання рядкової букви я
4.
Звуковий розбір слова ялина
5.
Продовження роботи в зошиті
• Письмо слів (звернення уваги на відривне і безвідривне написання
буквосполучень)
6. Гра
«Діалог»
1) Хочу запитати я:
А що ти їв на букву я? (Яблуко, яйця, яловичину)
2) Ще таке питання маю:
Хто на я тварину знає? (Ящірка, ягуар)
Фізкультхвилинка
VI.
Узагальнення та систематизація вивченого
1.
Продовження письма слів.
2.
Звуковий аналіз слова до малюнка, його розфарбовування (зошит).
3.
Дописування сторінки зошита.
4.
Переписування слів з друкованого тексту (учитель звертає увагу на з’єднання
букви з іншими буквами).
VII.
Підсумок уроку
— Яку букву навчилися сьогодні писати?
— Чи важко було писати цю букву?
— Які слова з цією літерою ви писали?
Немає коментарів:
Дописати коментар